понеделник, 3 ноември 2014 г.

Облечени пилешки бутчета в тесто / Chicken drumsticks in puff pastry


Ето, че вече е ноември! Вече официално усещам края на годината и със засилващия се студ навън все по-честичко ми се иска да пека ароматни сладки и да мечтая за наближаващите коледни празници. И все пак успях да си открадна няколко слънчеви лъчи, с които последните по-топли есенни дни решиха да ме дарят, и да ги вмъкна в едно прекрасно и по свой си начин есенно ястие - Облечени пилешки бутчета в тесто.


Защо да е есенно? Ами как - с тези пухкави палтенца, сякаш усещащи наближаващия хлад. И все пак, запазили златните цветове на есента, съчетани с прекрасното ухание на ароматни подправки. Ммммммм!


Тази рецепта е и за тези от вас, които обикнаха хрупкавия карфиол и се чудеха какво да правят с останалото мляко. Но преди да продължа по-натам, ето и необходимите продукти:
Необходими продукти:
4-5 бр. пилешки (долни) бутчета
500 г бутер тесто
400-500 мл прясно мляко / вода
няколко капки лимонов сок
зехтин / олио
Подправки:
червен и черен пипер, чили, кимион, кориандър, джинджифил, куркума, шарена сол, чесън на прах, сол

Накиснете бутчетата в прясното мляко с лимоновия сок за около час и оставете в хладилника. После разварете бутчетата в същото мляко за няколко минути. Ако решите, можете директно да бланширате бутчетата в прясното мляко за няколко минути, без да се налага мариноването им. Правила съм ги и по двата начина.


Разбира се, можете да разварите бутчетата и в леко подсолена вода, със зеленчуци или просто бульон. Мога да ви убедя, че те ще станат и без предварителна термична обработка (макар и отнемащи малко повече време), така че можете да избегнете тази стъпка и пак няма да е голяма работа :)

Следващата стъпка е да овкусим бутчетата хубаво с подправките, аз реших те да са богати на такива:



Разточваме тестото и нарязваме на ленти, с които обличаме бутчетата.


Нареждам в тавичка, покрита с хартия за печене. Сложете капка мазнина по желание.


Печем за около половин час във фурна на 180 градуса. Ако тестото се запече, а месото не е готово, допечете ястието, като го покриете с фолио. При мен не бе необходимо :)



Сервирах ястието върху сос от заквасена сметана и горчица, гарниран с парченца люта чушка от градината на баба.


Наистина много лесно и леко ястие, което можете да приготвите още днес!



11 коментара:

  1. Великолепно,оригинално и несъмнено много вкусно предложение,Люси!Както винаги преливаш от интересни идеи и атрактивни кадри!Хубава седмица с повече усмивки!

    ОтговорИзтриване
  2. Ама че Апетитни снимки :) Греят!

    ОтговорИзтриване
  3. Много добре са се получили. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  4. Може ли да кажа, че всичко, което ни показваш, ми харесва, Люси! И тези бутчета са чудни - ама много ми харесва идеята да ги завиеш. :)
    Прегръдки, Люска!

    П.П. Да знаеш, че ти драснах нещичко на пощата... Не се притеснвай да ми отговоряш, аз просто исках да ти пиша.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти мила, Гери! За подкрепата и милите думи, с които успяваш да ме дариш всеки път. Прегръщам те!

      Изтриване
  5. И бутчетата с есенни дрешки:))) Чудесни са и много фотогенични:). Поздрави!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...