петък, 17 март 2017 г.

Ореховата торта на мама Данче / Old fashioned walnut cake


"Торта без ядка не е торта", това казва моята приятелка Аничка, която е голям тортолюбител, за правенe и за ядене. Сигурна съм, че днешната такава ще й хареса, защото има орехи в изобилие, а отгоре на всичко ухание на ром и то не от махалата, а истински, топъл аромат на алкохол, който може само да ви накара да запразните петъчно по от рано. 

Не мога да си взема пълна заслуга за рецептата, защото макар да е много добре позната българска тортичка, ми я изпрати читателка преди повече от година. Тогава я направих, като я записах в тефтера по този начин, но след като неуспешно търсех нейното писмо (аз не ги трия никога, не знам какво се е случило), все не публикувах снимките, тъй като не ми се струваше редно. 
Сега обаче реших да я споделя с вас и да я призова да ми пише отново, след като я познае, защото наистина държа да спомена името й. 
За мен е винаги голямо удоволствие, когато някой ми изпраща рецепта, която мога да интерпретирам или да й придавам нова визия. Точно така направих и с днешната класическа орехова рецепта на мама Данче, която познаваме от старите тефтери. Не е класика без причина! 


Тортата става наистина бързо, а продуктите й са такива, че всеки ги има у дома. Масленият крем е идеален за тези орехови платки, тъй като им придава необходимата сладост, без да доминира много, така че наистина да се насладите на богат орехов вкус. И така преди да преминем към рецептата, искам да ви помоля още веднъж да подкрепите с гласа си моя блог в тазгодишните награди на Блоговодител. Номинирана съм именно в категориите за торти и сладкиши, които се старя да изобилстват тук, както като количество, така и като качество. А ето как да гласувате за мен: 
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, от където в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. (Ще трябва да изчакате няколко секунди да превключи отново на платформата за наградите) От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана:
- С аромат на ванилия (Най-добър блог със сладки печива и десерти)
- Сладко удоволствие (Най-добър блог с рецепти за торти)
Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
Благодаря предварително на всеки, който ще го направи, ще сподели публикацията и ще ми помогне да достигна до повече кулинарни запалянковци, които да ме подкрепят! 



А ето и самата рецепта:
Необходими продукти:
За блата:
6 яйца
6 с.л. захар
12 с.л. млени орехи
3 с.л. галета  (може да се замени с брашно)
1 пак. бакпулвер

Сироп: вода, захар, ром

Крем за една доза:
125 г меко масло
1 к.ч. пудра захар
1 жълтък

Цялата рецепта е изключително елементарна, затова явно съм си спестила усилията да я снимам стъпка по стъпка (или просто съм забравила, тъй като ми е свършила гинко билобата).
Като за начало разбиваме яйцата със захарта на пухкав крем.


След това прибавяме млените орехи,  галетата (може да смените с брашно) и бакпулвера. Аз слагах много големи лъжици с купка, тъй като ми се стори, че сместа може да поеме повече сухи съставки.
Разпределям сместа в две тавички от 22 см диаметър, застлани с хартия за печене на дъното и леко намаслени. (Аз изпекох един голям блат, който разрязах на три, но това може да бъде по-трудно за тези от вас, които не са опитни в рязането на тънки блатове.)
Печем в предварително загрята фурна на 170 градуса за около половин час. Готовите блатове се охлаждат напълно.


Приготвяне на крема: Разбиваме маслото на стайна температура с пудрата захар и жълтъка до получаването на пухкав крем.
Приготвяме и сиропа, за напояване на блатовете като кипваме равни количества захар и вода и оставяме да поврят около 8 минути. След това прибавяме ромова есенция или няколко супени лъжици ром. Направете го на вкус, в завивимост от интензитета на аромата, който жеалете.


Сглобяваме тортата като сиропираме леко блатовете, а след това разпределяме от крема между тях и по цялата повърхност на тортата. Може да направите двойна доза крем, ако искате да е плътно и добре измазана като моята, но имайте предвид, че повечето крем ще я направи още по-тежка като вкус.
Украсяваме с млени и цели орехи и вафли за мелба ;) 

Да ви е сладко! 


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 

12 коментара:

  1. Люси,
    много лесна, но същевременно красива торта.Много красив външен вид си и придала, отрязаното парче изглежда страхотно.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Лени :) Поздрави и много усмивки за теб!

      Изтриване
  2. Прекрасна както винаги.Благодаря за споделената рецепта, но мисля, че маслен крем от 1 п масло и кафена чаша захар са крайно недостатъчни за намазване на два блата и после на цялата торта отвън- ако съм разбрала правилно - или отвън тортата е декориране с друг крем?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ирена и благодаря. По принцип крема се маже на тъничко, все пак е стара рецепта, но аз го удвоих. Все пак с повече маслен крем става доста по-тежка, пък и с орехите, може да не е за всеки. Но допълних в текста, е може да се сложи довйна доза, ако се гони същия ефект. Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  3. Люси, отново влизаш в ролята на изкусителка, немога да остана безпристрастна към тази вкусотия. Целувки.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Танче <3 Прегръдка!

      Изтриване
  4. Molia napishete kolko voda I kolko zahar izpolzvahte za siropa?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, непознат! Количеството, както съм написала е едно към едно, в зависимост колко сироп искате да си приготвите. Аз обичам да правя повече и си го съхранявам в хладилника в буркан/ шише. Тоест на една чаша захар отговаря една чаша вода. Поздрави!

      Изтриване
  5. Здравей Люси, мноого добре ми изглежда тортичката, както всичко което правиш:) Имам само един въпрос за крема, малко ме притеснява суровия жълтък, защото ще я хапва и две годишния ми мъник. Може ли да се направи крема без жълтъка? :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Роси! Да, може да пропуснеш жълтъка :) Поздрави и усмивки!

      Изтриване
  6. zdraveite,iskam da popitam ima li kakao v blatovate,zashtoto mi izglejdat tamni na otrjzanoto parche i kakvo imate predvid pod krem za edna doza?Blagodarj i se izvinjvam predvaritelno za latinisata:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте. Няма какао в блатовете, просто орехите ми бяха по-тъмни. Кремът е достатъчен да се нанаесе доста тънко, но ако искате да е повече, като при мен, може да си го напарвите двоен. Поздрави!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...