петък, 6 април 2018 г.

Великденски хлебчета "Празната гробница" / Empty Tomb Rolls


Докато се суетите коя рецепта за козунак да изберете за правене, аз влизам рязко с едно неочаквано добро предложение за хлебчета, които ще ви изненадат с лесния си начин за приготвяне, невероятния си вкус и тематична визия. Знаете, че винаги държа едни-два коза в ръкава си когато представям празничните си рецепти и тази година смятам, че хлебчетата "празната гробница" са един от тях. И докато някои предпочитат да гледат на тях, като на половинa празни, аз ги гледам като напълно вкусни, сладки, очарователни и най-вече..изненадващи. 
Представете си изненадата на малките, докато им разказвате историята за отварянето на гробницата, която на следващия ден се оказва празна и разрязвате едно такова хлебче. Отвътре пък ще се разнесе с уханието на масло, канела, а скоро след това похапващите ще могат да напълнят хлебчето с шоколад или друга вкусотия, макар и така овусено да е напълно достатъчно. 
Отдавна бях хвърлила око на тази рецепта и най-сетне успях да я направя с малко заделено тесто от друга такава. Хубавото тук е, че може да ползвате всякакъв вид тесто, от готово от магазина, онова в цилиндрите, козуначено или да си направите свое. За всеки случай ще ви дам рецепта за обикновено тесто, което може да ползвате, макар изборът да е много богат.



Преди да премина към рецептата обаче, ще се радвам, ако ме подкрепите с гласа си в тазгодишните награди на Блоговодител, където съм номинирана в следните категории:
Категория “Крилце или Кълка” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/krilce-ili-kylka/5/
Категория “С аромат на ванилия” - https://kulinarninagradi.com/glasuv…/s-aromat-na-vanilija/4/
Категория “Бързо и вкусно” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/byrzo-i-vkusno/6/
Категория “Сладко удоволствие” - https://kulinarninagradi.com/glasuvane/sladko-udovolstvie/7/
Линкът http://kulinarninagradi.com ще ви препрати към официалния сайт на наградите, откъдето в горния край може да видите думата „гласувай”, която ще ви заведе в полетата за вписване. Използвайки фейсбук вписване става много бързо. От там се вижда пълният списък с категории, като за да дадете гласа си за мен, трябва да отидете на категориите, в които съм номинирана.
Вие сте вотът на публиката, затова гласувате в първата колонка, където надявам се да отбележите с точка Lussi`s World of Artcraft, а след това под него и бутончето - "гласувай".
( Може да видите стъпка по стъпка гласуването в снимки за потребители на фейсбук тук)

Благодаря от сърце на всеки, който ще го направи, защото вашата подкрепа значи много за мен и ме вдъхновява да продължа напред да създавам, изнамирам и споделям все така добри и подробни рецепти! 

А ето и рецептата:
бял айсинг
канелена захар
бонбони маршмелоу
масло
тесто*

Както виждате количеството на хлебчетата зависи от вас, както и както и вида на тестото. Винаги обаче може да използвате обикновено базово тесто*, което да направите от : 1 ч.ч. прясно мляко, 1 ч.ч. хладка вода, 1 пак. суха мая ( 7 гр) или 1/2 кубче жива, 2-3 с.л. захар, щипка сол, 1 яйце, 1/4 ч.ч. олио, 3-4 ч.ч. брашно. От изброените продуктите омесете меко, нелепнещо тесто и оставете да втаса, а след това разделете на равни парчета.
Както казах, аз използвах останало ми тесто от друга рецепта, който бе за тесто, подобно на козуначенето. Отделих си 6 равни парчета, които оформих на топки. 


 Всяка една от тях разточих на кръг. Взех един бонбон маршмелоу, овалях го добре в разтопено масло, а след това в канелена захар.


Поставих го в центъра на разточеното тесто и завих на топка. Процедирах така и с останалите.


Поставих във формички за мъфини, леко намаслени, покрити със стреч фолио на топло, да втасат за около 15 минути.
След това печем в предварително загрята фурна на 180 градуса за 15 минути.


Ако искате, може да намажете хлебчетата отгоре с малко размит яйчен жълтък или с още масло и канелена захар, за повече аромат. Аз обаче исках да ги украся с айсинг и затова ги оставих така. ( Как да си приготвите айсинг вече ви обясних в тази публикация :) )


Както виждате, няма нищо сложно и рецептата е много бърза и лесна.
Пухкавите бонбони се стопяват при печенето и буквално изчезват, оставяйки отвътре една ароматна и леко лепкава сърцевина, която ...просто трябва да опитате!
И ако си мислите, че това е страхотно...почакайте да видите рецептата ми за агнешко утре! 
Сладки празници, приятели! 

Надявам се моето предложение да ви е от полза, а ако искате да виждате повече такова авторско, позитивно и българско съдържание в нета, знаете как да ми го показвате - споделяйте, коментирайте, гответе и ме последвайте в Инстаграм тук - https://www.instagram.com/lussievtimova/ за повече тайни от кухнята ,

 а ако искате да споделяте и вашите творения и да видите още много идеи за рецепти и оформяне на ястия, присъединете се в НОВАТА МИ КУЛИНАРНА ГРУПА ТУК! !


Харесва ли ви публикацията  рецепта и моя блог? Помогнете ми в популяризирането им, като споделяте моите рецепти чрез иконките под последната снимка от статията в някоя от социалните мрежи по ваше желание! А ако искате да научавате първи за най-новите рецепти в блога, харесайте страничката ми във фейсбук тук.
Благодаря ви, приятели! 


1 коментар:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...